vineri, 8 august 2014

Prajitura Zambetul Sofiei-reteta Dukan



Inca din Faza de Atac a dietei Dukan, m-am gandit la o prajitura facuta doar din ingredientele permise, care sa nu contina galbenus (are un continut ridicat de colesterol si intr-o saptamana ar trebui consumate cel mult 3-4 galbenusuri), cu multe albusuri (albusul este alimentul cel mai pur in proteine) si, evident sa contina taratele care sunt obligatorii in dieta Dukan.
Prin urmare, am trecut la treaba.
Am mixat 3 albusuri, cam 2 minute, dupa care am pus indulcitor si am mai mixat cam 1 minut si jumatate.
Separat am pus cam 300 gr iaurt degresat 0,1 %, o lingura de branza Quarc 0,2% grasime, esenta de vanilie, 1 lingura si jumatate de tarate de ovaz, o lingurita fructe goji si indulcitor si am amestecat compozitia cu o furculita.
Am pus spuma peste compozitia cu iaurt si am amestecat de jos in sus pentru a nu se lasa, dupa care am pus toata compozitia intr-o tava si am lasat la copt cam 1 ora si jumatate (foc potrivit).
Crema am facut-o din branza Quarc 0,2% grasime, in care am pus o lingura de fulgi de drojdie inactiva, indulcitor si esenta de vanilie.
Dupa ce s-a copt si s-a racit, am taiat blatul in doua si am pus crema in interior si deasupra iar peste crema de deasupra am presart scortisoara si am pus cateva fructe goji.
Mi-a placut foarte mult si pentru ca am zambit atunci cand am fost intrebata cum adica tin dieta si mananc prajituri, mi s-a parut potrivit sa numesc prajitura asta...Zambetul Sofiei, asa... pentru ca si Eminescu ne spune ca totul trebuie sa poarte un nume...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu