miercuri, 20 martie 2013

Augustin de Hipona

Augustin de Hipona (n. 13 noiembrie 354 la Tagaste, în nordul Africii-d. 28 august 430), Sfântul Augustin la catolici şi Fericitul Augustin la ortodocşi, unul dintre cei patru Părinţi ai Bisericii Occidentale, alături de Ambrozie, Ieronim şi Grigore cel Mare, este unul dintre cei mai importanţi teologi şi filosofi creştini.
Opera sa constituie o punte de legătură între filosofia antică şi cea medievală.
Augustin este unul din cei mai influenţi gânditori din filosofia creştină, rămânând o autoritate mai mult de o mie de ani după moartea sa.
In “De Civitate Dei”, Augustin scrie ceva ce m-a impresionat foarte tare, "îngerii cunosc dimineaţa creatorul privind spre el şi uitând de sine, în vreme ce seara ei revin asupra lor înşişi, deoarece procesul zilei înseamnă pentru Dumnezeu creaţie, iar pentru contemplatorii ei, înseamnă realizare a reflexivităţii".
M-a impresionat pentru că am observat că în fiecare dimineaţă mă trezesc cu sentimentul de admiraţie a creaţiei şi sunt foarte fericită, în armonie cu creaţia dar, pe măsură ce înaintez în zi, pierd din puterea de a admira şi îmi scade şi energia.


Augustin de Hipona-Wikipedia
Sfantul Augusin şi filosofia istoriei
Buna dimineata filosofie
Confesiuni
Fericitul Augustin



2 comentarii:

  1. Felicitări pentru articole!
    Nu am găsit o adresă de mail, poți să-mi trimiți pe mail un semn? Mulțumesc anticipat :)

    RăspundețiȘtergere