miercuri, 13 martie 2013

Noroc şi ghinion

Spunem ca am avut noroc sau ghinion, atunci când am fost în locul şi  momentul potrivit, în cazul norocului sau nepotrivit, în cazul ghinionului.
In realitate, fiecare dintre noi este într-un anumit moment si loc ca urmare a acţiunilor sale din trecut iar ceea ce numim loc şi moment potrivit/nepotrivit, este de fapt un punct din spaţiu şi un loc în timp, în care succesiunea de lanţuri cauzale care compun fiinţa cu care ne identificăm noi, se intersectează cu unul sau mai multe alte lanţuri cauzale.
Oricum, aceste interferenţe nu devin relevante pentru noi decât în măsura în care am acţionat într-un anumit mod.
Nu trăim izolaţi şi prin urmare ne intersectăm mereu cu lanţuri cauzale create de cineva din afara noastră dar acestea devin relevante pentru noi, doar în măsura în care am acţionat într-un anume fel şi am trecut de pe o variantă de viitor pe alta. Reţinem ca fiind semnificative, doar acele situaţii în privinţa cărora am remarcat că ne-au dus pe o variantă de viitor cu mult diferită faţă de ceea ce am crezut până în acel moment că va fi viitorul nostru.
La prima vedere, situaţiile limită, cele în care trecem de pe o linie de viaţă pe alta, nu par a fi sub controlul nostru. Totul depinde de modul în care acţionăm în acele momente care, de foarte multe ori, sunt extrem de limitate în timp. O acţiune rapidă poate schimba tot ce am crezut că suntem până în acel moment.
In realitate, modul în care acţionăm atunci când nu avem timpul necesar să analizăm variantele posibile şi consecinţele viitoare, depinde de cum am acţionat în trecut. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu